Monday, March 30, 2009

KGku... Kelapa sawitku..

Dah lame x update blog hehe.. maklumla tgh busy wat asimen.. tp kalu time cuti, balik umah, asimen mmg xlayan coz adela aktivity yg xleh aku miss, nak ke xnk, kenela buat jgk. nk kene usahakn kebun klape sawit ayah aku ni..

Ni keadaan tahun 2006
Ni tahun 2009 (present)

Ayah aku ni ckgu n aku pun bknla duk kat felda.. tp saje je berbakti pada tanah, huhu.. yg aku plg hepi, buah2 klape swt tersyg aku (kononla) dah membuahkan hasil.. syok jgk la walaupun xbyk. (lbih kurg 1 tan skali kait jer) mampu mbuatkn aku tersenyum.


Ni aku, jgn salah anggap mat indon lak

Dengan bantuan kaitan oleh mat indon, mmg mat indo nii gagah perkasa la.. mmg aku tabik, mmg xpenat leleh. kerja dari pagi smpi ptg.. smbhyg konpom x.. huhu.. coz matlamat diorg hanya nak duit jek. mat malay mmg xsgagah ni la..


Gmbr mat indon aku curi2 snap

Upah kait lak mahal utk pokok kecik coz rumit n penat coz kait pakai cok betul n kene membongkok je utk kait buah. so mmg penatla. silap tikam buah, mmg leh mati pokok tu.

Hasil buah yg bakal jadi myk kat dapur

Slain daripada buah, byk jgk flora n fauna kat kbun ni.. termasukla yg aku xnk jumpe.. nauzubillah.. coz mmg masuk agak dalam ke hutan ckit, kalu sorg2 mmg aku xbrani g la..

Ni burung ape? haha..

SEKIAN...

No comments:

Post a Comment